Opintomatkat

Arkistoyhdistys tekee opintomatkoja ulkomaille noin kahden vuoden välein.

Opintomatkat suuntautuvat naapumaiden lisäksi muualle Eurooppaan. Matkalla tutustutaan arkistoihin ja asiakirjahallintoon eri organisaatioissa sekä muihin kulttuurikohteisiin. Opintomatkat ovat myös hyvä tapa tutustua suomalaisiin ja ulkomaalaisiin kollegoihin.

Yhdistys tukee mahdollisuuksien mukaan jäsentensä osallistumista opintomatkoihin. Opintomatkojen ammatillinen anti on korkeatasoista, ja usein myös työnantajat tukevat matkoihin osallistumista.

Viime vuosina Arkistoyhdistys on vieraillut mm. seuraavissa kohteissa: Lissabon (2017), Lontoo (2015), Madrid (2013), Pariisi (2011), Ateena (2009) ja Firenze (2007).

Jäsenillä on mahdollisuus ehdottaa mielenkiintoisia opintomatkakohteita ja toimia myös matkanjohtajina.

Opintomatkojen valokuvia julkaistaan jäsensivuilla.

Hollantiin 2019 suuntautuvan opintomatkan ajankohta on 6. - 13.10.2019. Matkan valmistelu on käynnissä. Hollantilaiset kollegamme ovat toivottaneet meidän tervetulleiksi ja tarjolla on useita mielenkiintoisia arkistoja.

Alla alustava matkaohjelma:

Matkaohjelma.docx

Ilmoittautuminen alkaa perjantaina 15.3.2019 klo 9.00. Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 30.4.2019 klo 12.00 mennessä. Ennen ilmoittautumisajan alkua tulleita ilmoittautumisia ei huomioida. Ilmoittautumisen yhteydessä tarvitaan nimi kuten passissa, huonejakotoive, laskutusosoite ja sähköpostiosoite.

Ilmoittautuminen Hollannin opintomatkalle tapahtuu oheisella excelillä. Tallenna kopio excelistä itsellesi, täytä tarvittavat tiedot ja lähetä se Arkistoyhdistyksen sihteerille sähköpostilla osoitteeseen: sihteeri@arkistoyhdistys.fi

Ilmoittautujan_tiedot_Hollanti2019.xlsx

Mukaan mahtuu 40 ensin ilmoittautunutta, ensisijaisesti yhdistyksen jäseniä. Jos paikkoja jää, on myös yhdistykseen kuulumattoman puolison tai muun matkakumppanin osallistuminen mahdollista.

HUOM!: Yhdistyksen jäsenet ohittavat mahdollisen yhdistykseen kuulumattoman puolison tai muun matkakumppanin myös jonotuslistalla, mikäli ilmoittautumisia jonotuslistalle tulee ilmoittautumisajan sisällä.