Verkkosivujen uudistus

Arkistoyhdistys on julkaissut uudet verkkosivut 30.5.2013.

Yhdistys aloitti verkkosivujen uudistamisen syksyllä 2012, koska sivut olivat vanhentuneet ja niiden ylläpito hankalaa. Samalla haluttiin uudistaa yhdistyksen graafinen ilme, mukaan lukien logo. Hallitus halusi myös tehostaa tapahtumista tiedottamista ja helpottaa niihin ilmoittautumista sivujen kautta.

Uudet sivut on toteuttanut Mainio Tech Oy. Graafisen ilmeen toteutuksesta on vastannut Ari Hallami. Sivusto on toteutettu sellaiselle alustalle, että sisällöllinen ylläpito voidaan tehdä kokonaan itse.

Samassa yhteydessä uudistettiin jäsenrekisterin hallinta. Sivuston toteutus mahdollistaa jäsenrekisterin hallinnan ja ylläpidon suoraan järjestelmän kautta sekä mm. jäsentiedotteiden massapostituksen.

Sivusto jakaantuu kaikille avoimeen ja vain jäsenille tarkoitettuun osaan. Kaikille avoimilla sivuilla on tietoa yhdistyksestä ja sen toiminnasta kuten tapahtumakalenteri. Jäsentiedoilla sisään kirjautuneet pääsevät ilmoittautumaan jäsenille tarkoitettuihin tapahtumiin ja tutustumaan esim. valokuviin, seminaarien aineistoihin ja jäsentiedotteisiin.

Yhdistyksen jäsenet voivat itse tarkastella ja päivittää jäsentietojaan sekä vaihtaa salasanansa sivujen kautta. Uudet jäsenet voivat hakea yhdistyksen jäsenyyttä täyttämällä jäsenlomakkeen tiedot.

HUOM! Vain jäsenille tarkoitettuun osioon tarvitaan salasana. Jäsenet voivat muodostaa itse salasanan seuraavasti:

• Sivujen yläosassa on linkki "Jäsenille". Paina sitä.
  • Pääset kirjautumissivulle, jonka alareunassa on linkki "Unohtunut salasana". Paina sitä.
  • Kirjoita yhdistykselle antamasi sähköpostiosoite kenttään. Paina "Tilaa ohjeet".
  • Sähköpostiisi saapuu viesti, jossa on ohjeet ja linkki salasanan muodostamiseksi.
  • (Toista sama prosessi, jos myöhemmin unohdat salasanasi.)

Jäsenpostien lähettäjänä on jatkossa Arkistoyhdistys ja lähetysosoitteena noreply(a)arkistoyhdistys.fi. Älä vastaa viesteihin vaan lähetä kysymyksesi/tiedustelusi sähköpostissa mainittuun osoitteeseen tai sihteerille.

Hallituksen sähköpostit ovat seuraavat:

• puheenjohtaja(a)arkistoyhdistys.fi
  • rahastonhoitaja(a)arkistoyhdistys.fi
  • sihteeri(a)arkistoyhdistys.fi

Hallitus jatkaa verkkosivujen sisällön kehittämistä mm. siten, että yhdistyksen historiikki päivitetään ja jäsenten käyttöön pyritään saamaan aiempaa enemmän aineistoja kuten valokuvia, matkakertomuksia sekä toimintaan liittyviä muita dokumentteja. Aloitteita sisällöstä voi lähettää sihteerille.

Uusiin sivuihin liittyvät sisällölliset ja tekniset kysymykset, huomiot ja ideat pyydetään lähettämään sihteerille.

Yhdistyksen hallitus ja sivujen uudistuksesta vastannut työryhmä toivovat, että uudet verkkosivut palvelevat jäseniä ja muita yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneita aiempaa paremmin.